Over ons

Stichting Mirantibus werd opgericht door pianist Camiel Boomsma en klarinettiste Marieke Vos in september 2020.
De stichting organiseert onder andere de serie 'Mirantibus Concerten' waarmee Vos & Boomsma samen met andere musici de mooiste klassieke werken uitvoeren in het Witte Kerkje in Baarn. Daarnaast organiseert de stichting CD en boek presentaties en masterclasses voor jong aanstormend talent.

Camiel Boomsma - Artistiek directeur
Camiel Boomsma is een van de meest veelbelovende pianisten van zijn generatie en wordt geprezen door internationale pers en publiek om zijn gevoelige en indringende spel. Camiel heeft op velen grote nationale en internationale podia en series opgetreden, waaronder het Concertgebouw in Amsterdam, het prestigieuze Schloss Elmau, Teatro la Fenice in Venetië en St. John's Smith-square in Londen. Ook als kamermusicus treedt Camiel veelvuldig op met onder andere musici van het Radio Filharmonisch Orkest, en vormt hij een vast duo met Marieke Vos.

In 2013 maakte hij een gedurfd albumdebuut met onbekende pianotranscripties van het werk van Wagner. Zijn opnames Transcriptions for piano en Porazzi voor Etcetera Records ontvingen vele lovende kritieken in onder andere BBC Music magazine Diapason (4 sterren), Trouw, NRC, De Volkskrant, Luister Magazine, Classica e.a.

De Volkskrant schreef over zijn album 'Musings' met o.a. Chopin-uitvoeringen: 'aan Boomsma's vingers kleeft fluweel'.

In 2021 verscheen Camiel's vijfde solo album 'Rediscovered' met werken van de vergeten componisten Gerhard en Karel Hamm.
In hetzelfde jaar verscheen zijn debuut boek 'Brieven aan de Meesters', bij uitgevrij IJzer.

www.camielboomsma.com

Marieke Vos - Artistiek directeur
speelt als kamermusicus en soliste veelvuldig op nationale en internationale podia.

Het klarinetspel van Marieke Vos staat bekend om haar warme klank en muzikaliteit.

Marieke speelde o.a. in de Doelen, Tivoli Vredenburg, het Concertgebouw in Amsterdam en is regelmatig te horen op NPO Radio 4. Marieke speelde op festivals als het Gergiev Festival, het Grachtenfestival Amsterdam, het Internationaal Kamermuziekfestival Utrecht, het Hart & Ziel festival en meer.

Marieke Vos is klarinettiste en initiatiefnemer van het Nederlands Kamermuziek Ensemble waarmee zij in verschillende bezettingen een breed scala aan kamermuziekwerken uitvoert rondom de klarinet. Daarnaast vormt zij een duo met pianist Camiel Boomsma waarmee zij zich onderscheiden vanwege de boeiende programmakeuzes en veelzijdigheid in klankkleur.

Marieke is artistiek leider van de Paltz Kamermuziekserie en het Paltz Kamermuziekfestival in het Herman van Veen Arts Center op Landgoed de Paltz te Soest.

Marieke Vos kreeg haar eerste klarinetlessen van haar vader Kees Vos. Vanaf haar twaalfde volgde zij klarinetlessen bij klarinettist Jan Jansen in Rotterdam. Marieke studeerde in 2013 af aan het conservatorium van Amsterdam.

www.mariekevos.nl

'Aan anderen, al is het maar voor even, nieuw geluk te geven, dat is de roeping der kunst'
Anna van Gogh - Kaulbach