Over ons

Stichting Mirantibus werd opgericht door pianist Camiel Boomsma en klarinettiste Marieke Vos in september 2020.
De stichting organiseert onder andere de serie 'Mirantibus Concerten' waarmee Vos & Boomsma samen met andere musici de mooiste klassieke werken uitvoeren in het Witte Kerkje in Baarn. Daarnaast organiseert de stichting CD en boek presentaties en masterclasses voor jong aanstormend talent.

Camiel Boomsma - Artistiek directeur
Camiel Boomsma is een van de meest veelbelovende pianisten van zijn generatie en wordt geprezen door internationale pers en publiek om zijn gevoelige en indringende spel. Camiel heeft op velen grote nationale en internationale podia en series opgetreden, waaronder het Concertgebouw in Amsterdam, het prestigieuze Schloss Elmau, Teatro la Fenice in Venetië en St. John's Smith-square in Londen. Ook als kamermusicus treedt Camiel veelvuldig op met onder andere musici van het Radio Filharmonisch Orkest, en vormt hij een vast duo met Marieke Vos.

In 2013 maakte hij een gedurfd albumdebuut met onbekende pianotranscripties van het werk van Wagner. Zijn opnames Transcriptions for piano en Porazzi voor Etcetera Records ontvingen vele lovende kritieken in onder andere BBC Music magazine Diapason (4 sterren), Trouw, NRC, De Volkskrant, Luister Magazine, Classica e.a.

De Volkskrant schreef over zijn album 'Musings' met o.a. Chopin-uitvoeringen: 'aan Boomsma's vingers kleeft fluweel'.

www.camielboomsma.com

Marieke Vos - Artistiek directeur
speelt als kamermusicus en soliste veelvuldig op nationale en internationale podia.

Marieke speelde op festivals als het Gergiev Festival, het Grachtenfestival, het Internationaal Kamermuziekfestival Utrecht en het Hart & Ziel festival.
Daarnaast is zij oprichtster en artistiek leider van het Nederlands Kamermuziek Ensemble.

Marieke speelde onder andere in de Doelen, Tivoli Vredenburg, Toonzaal Den Bosch en het Concertgebouw, daarnaast is zij regelmatig te horen op NPO Radio 4, te zien op Brava TV en speelde live bij Podium Witteman op NPO 2.

Marieke is artistiek leider van het Paltz Kamermuziekfestival en de Paltz Kamermuziekserie in het Herman van Veen Arts Center, gelegen op Landgoed de Paltz te Soest.

www.mariekevos.nl

'Aan anderen, al is het maar voor even, nieuw geluk te geven, dat is de roeping der kunst'
Anna van Gogh - Kaulbach